Doorgaan naar hoofdcontent

De Portrettist

Van mijn hand bestaan geschreven portretten, gefotografeerde en geschilderde portretten en in de nabije toekomst wil ik ook gefilmde portretten gaan maken. De psychologie van den mensch fascineert mij mateloos. Hoe laat de mensch zich beïnvloeden, wie beïnvloedt hij? Ik heb naast studies antropologie en cultuurhistorische filologie ook een blauwe maandag sociale psychologie en sociologie gestudeerd. Mijn interessegebieden gaan ver. Ik ben dol op architecturale archeologie (sic) typologie en historische geografie. De uitvinding van den mensch dus, in alle facetten van het ontwerp.

Het concept de Portrettist gaat uit van:


  • geschilderde portretten vanaf formaat spreukentegel tot 100x100 cm in acryl of olieverf
  • fotografische portretten
  • portfolio's voor commerciële doeleinden
  • geschreven portretten, biografieën, necrologiën en dergelijke
  • gefilmde portretten in documentaire vorm of anderszins


Enkele voorbeelden.

Zo'n geschreven portret bevat natuurlijk het obligate taalgebruik (kan zelfs direct in Engels) maar tegelijkertijd ook de vormgeving. Daaronder vallen de bladspiegel, lettertype en hoofdstukken. Maar ook de omslag die van wezenlijk belang is. 



Deze hebben het niet gehaald. Mijn standaarden zijn vrij hoog.


Dit is 'm uiteindelijk geworden. Mijn autobiografie of memoires. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Een portret kan ook fotografisch.

Naast geschilderde portretten, maak ik nu ook fotografische portretten. De prijzen liggen dan een stuk lager, meer bereikbaar voor mensen die geen middelen hebben voor een geschilderd portret dat behoorlijk arbeidsintensief is. Prijzen in overleg... Hier een voorbeeldje...